חברת LP מייצרת כלי הקשה כבר למעלה מחמישים שנים!
הסיפור של LP , הוא סיפר של איש בעל תשוקה. תשוקה שדחפה אותו ליצור, לחדש ולשנות את תעשיית כלי ההקשה לתמיד.
ב-1955 מהנדס מכונות צעיר וצלם להוט מהברונקס בניו יורק בשם מרטין כהן, נכנס למועדון הג'אז המפורסם Birdland. עם כניסתו הוא קיבלו אותו צלילי הג'אז החמים במקום. כהן נשבה מיידית במוסיקה המידבקת והפך לחבר קבוע בלהקה יחד עם החלילן הרבי מאן, ונגני כלי ההקשה Candido ו- Jose Mangual, Sr – שהיווה מקור השראה לכהן ודחף אותו לרצות ולהפוך מאסטר בתחום.
מרטין כהן, שלמד בשקיקה את חיי הלילה של שנות ה60, חפץ בסט בונגוס משלו. או אז הוא נחשף לפוליטיקה הסובבת את כלי ההקשה הלטינים. מאחר והממשלה הטילה חרם על סחר עם קובה, מציאת כלי נגינה לטיניים טובים בארה"ב הייתה משימה קשה עד בלתי אפשרית. מכשול זה לא דיכא את התשוקה של כהן הצעיר למוסיקה לטינית, הוא רתם את כישורי המהנדס שלו ויצר לעצמו סט בונגוס משלו. אב הטיפוס הראשון שיצר היה מבוסס על תמונות של הבונגוס של ג'וני פצ'קו, לא היה מושלם, אך הוא המשיך ללמוד ולשכלל את שיטות הייצור ולייצר כלי הקשה נוספים.
עד מהרה הוא התחיל לספק פעמוני פרה, בונגוס, קלאבס, ועוד למוסיקאים תוך שהוא נשען על המשובים שלהם והרצונות שלהם מכלי ההקשה.
מוסיקאים החלו מזמינים ממנו כלים, ושמו נישא בתעשייה. הוא החל להתמקד באולפני הקלטות יתר על מועדוני ריקודים בעיקר בעקבות עצתו של ספקס פאוול, המתופף בתוכנית של אד סאליבן - שטען שהכסף האמיתי נמצא באולפנים.
פאוול ביקש מכהן לייצר לו זוג בונגוס עם סטנד, כך שיוכל לנגן בעמידה. כהן עיצב עבורו סטנד כך שלא היה צורך לקדוח חור בתוף ועל ידי כך לשמר את הטון הטהור שלו. פאוול שהיה מרוצה מעבודתו הכיר אותו למתופף מ"Tonight show" שביקש כלי הקשה נוספים , וכהן המשיך לחדש ולפתח כלים במתכונת זו.
חדשנות תמיד הייתה חלק בלתי נפרד מהסיפור של LP . כבר בעת ייצור כלי ההקשה הראשונים, כהן חקר חומרי גלם מודרניים שהחליפו את הכלים השבירים והנדירים מבלי להקריב איכות הסאונד והוא המשיך לעשות זאת כל הזמן.
כהן היה אחד היצרנים הראשונים שהשתמש בפייברגלס לייצור קונגס, שהפכו עד מהרה לפופולאריים בתזמורות של מוסיקת ריקודים לטיניים בשל הווליום החזק יותר שלהם.
התשוקה של כהן ויושרו סייעו לו להתקבל לחיק הקהילה הלטינית ההדוקה והמבודדת של אותו זמן. כתוצאה מכן הוא פיתח חברות עמוקה עם מוסיקאים כמו קרלוס ואלדס , ועם ה"מלך" טיטו פואנטה.
באוגוסט 1964 כל הנחישות והעבודה הקשה של כהן השתלמו, כשכהן פתח באופן רשמי חברה משלו: Latin Percussion. בתחילת הדרך הוא תפקד גם כצלם, קופירייטר, חוקר שווקים, איש מכירות ושרת, אולם עד מהרה העסק התחיל לקרום עור וגידים ובעזרת משפחתו ושיתופי פעולה עם מוסיקאים העסק התפתח והתחיל לשגשג.
כיום לLP מעל 500 אמנים שעובדים עימם בשיתוף פעולה, בינהם כמה מהידועים ביותר בתעשיית המוסיקה כמו Tito Puente, "Patato" Valdez, Carlos Santana, Giovanni Hildago, Armando Peraza, ורבים נוספים המשתמשים בכלים של LP כי הם בין המוסיקאים הטובים ביותר, ולכן הם רוצים את הכלים הטובים ביותר .
החברה שהתחילה במוסך של כהן, כיום משגשגת ומצליחה. מה שהתחיל כעסק משפחתי קטן גדל לחברת כלי ההקשה הגדולה בעולם.
כהן שומר על מחויבותו לסאונד אותנטי בעיצוב מודרני ועמיד. וכיום כלי ההקשה של LP מנוגנים בידי מוסיקאים מקצועיים ואנשים מכל התחומים בתעשייה. כהן עצמו, ממשיך לנסוע למועדונים בכל העולם ולשוחח עם מוסיקאים המשתמשים בכלים של LP.